Künye   |  Bize Ulaşın   |  Giriş Sayfam Yap   |  Sık Kullanılanlara Ekle

Yaşam tarzı nasıl değişir?

Yaşam tarzı nasıl değişir?

29 Nisan 2008 15:00
font boyutu küçülsün büyüsün


Slayt setini indirmek için aşağıdaki satırı tıklayınız

 http://slaytyerim.com/slaytlar/cat_view/36-salk.html 

Dört yaşam tarzı değişikliği hayatı 14 yıl uzatabilir

 

Uzmanların perşembe günü açıkladıklarına göre, alkolü az miktarda  alanlar, egzersiz yapanlar, sigarayı bırakanlar ve her gün beş porsiyon meyve ve sebze yiyenler bu davranışlardan hiçbirini yapmayan insanlara kıyasla ortalama 14 yıl daha uzun yaşıyor.

İngiliz ekibin söylediğine göre, birçok kanıt, bahsi geçen şeylerin daha sağlıklı ve daha uzun bir hayata katkıda bulunduğunu gösteriyordu, fakat yeni çalışma tam olarak bunların birleşik etkisini de inceledi.

Araştırmacılar, PLoS Medicine dergisinde, "Bu sonuçlar, yaşam şeklindeki küçük değişikliklerin bile halk sağlığında büyük farklar yaratabileceğini ve davranış değişikliğini teşvik edebileceğini gösteriyor" şeklinde yazdılar.

1993 ila 1997 yılları arasında araştırmacılar 20 bin sağlıklı Britanyalı erkek ve kadına yaşam tarzları ile ilgili bir anket uyguladı. Ayrıca insanların ne kadar meyve ve sebze yediklerini gösteren C vitamini alımını ölçmek için her bir katılımcının tansiyonu düzenli olarak ölçüldü.

Daha sonra yaşları 45 ila 79 arasında değişen katılımcılara, her bir sağlıklı davranış için 1 puan olmak üzere, 0 ila 4 arasında puan verildi.

Yaş ve ölümü etkileyen diğer etkenler de hesaba katıldığında, 0 puan alan insanların özellikle kalp ve damar hastalıklarına bağlı olarak 4 kat daha fazla ölüm riski taşıdıkları belirlendi.

2006 yılına değin katılımcıların ölümlerini takip eden araştırmacılar, 0 sağlık puanına sahip bir insanın kendisinden 14 yaş daha büyük 4 sağlık puanına sahip biri ile aynı ölüm riskine sahip olduğunu da söylediler.

Araştırma, en fazla fayda sağlayan yaşam tarzı değişikliğinin, sağlıkta yüzde 80 bir iyileşmeye neden olan sigarayı bırakma olduğunu ortaya çıkardı. Bu ölçütü meyve ve sebze tüketimi izliyor.

Ambridge Üniversitesi'nden Kay-Tee Khaw ve meslektaşları ile Tıbbi Araştırma Kurulu, makul seviyelerde alkol tüketmenin ve aktif bir yaşam tarzı sürmenin de aynı faydaları sağlayabileceğini söylüyor.

Araştırmacılara göre, "Bu bilgiyi edinen kamu sağlığı görevlilerinin, orta yaşlı ve daha ihtiyar insanların sağlıklarını iyileştirmek için davranış değişikliklerini teşvik etme konusunda şimdi daha iyi bir konumda olmaları gerekir."

(Reuters, 8 Ocak 2008, Michael Kahn, Four health changes can prolong life 14 years)

 

 








Bu haber 2,400 defa okundu.

yorumlayorum ekle


Yorumlar (1)
  • muzhksjdgo / 8 Şubat 2009 11:16

    tLtEgVVPiky

    fT3lva pbsvbawtglnf, [url=http://cxtdiipwpgde.com/]cxtdiipwpgde[/url], [link=http://lkpsgtqayvbp.com/]lkpsgtqayvbp[/link], http://dicmoqiugtfg.com/